Perswazja w negocjacjach – definicja

Facebooktwitterpinterestmail

Perswazja w negocjacjach – definicja

 

Perswazja to przekonywanie kogoś do swoich racji, nakłanianie kogoś by postąpił tak jakbyśmy tego oczekiwali lub tak jak uważamy za stosowne.

Perswazja polega na odpowiednim wykorzystaniu  retoryki, czyli takim doborze słów i sposobu komunikacji, by być możliwie jak najbardziej przekonywującym.

Jeśli zamierzasz kogoś nakłonić do podjęcia decyzji lub zrobienia czegoś, co może mu przynieść negatywne skutki a Tobie w zamian korzyści to będzie to taką perswazję nazywa się manipulacją.

Perswazja jest nieodzownym elementem negocjacji, gdyż bardzo często, aby przekonać drugą stronę do swojego stanowiska, należy dużo się natrudzić i wykorzystać wiele zabiegów retorycznych, czyli technik wywierania wpływu.

 


 

Skomentuj jako pierwszy!

Dodaj swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *